Siirry sisältöön

Ostoehdot

Takuu

Myönnämme vähintään kahden vuoden takuun suurimmalle osalle tuotteistamme. Poikkeuksena tuotteet, joiden tuotekuvaukseen verkossa/kuvastossa tai ostokuittiin/laskuun on merkitty poikkeava takuuaika. Kulutustuotteille ja laitteiden mukana toimitettaviin tarvikkeisiin/lisävarusteisiin kuten paristoihin ja kuulokkeisiin sovelletaan valmistajan myöntämää takuuaikaa, mikä saattaa olla lyhempi kuin itse emotuotteen takuu (kuitenkin vähintään kolme kuukautta). Takuutiedot löytyvät tuotteen myyntipakkauksesta.

Takuu on voimassa ostopäivästä alkaen, ja se kattaa materiaali- ja valmistusvirheet. Normaalista kulumisesta aiheutuneet vahingot eivät kuulu takuun piiriin. Takuu ei myöskään korvaa käyttäjän toimista ja huolimattomuudesta aiheutuneita vaurioita/vikoja.

Mikäli tuotteen takuututkimuksessa selviää, että vika ei kuulu takuun piirin, veloitetaan asiakkaalta korjaus- ja tutkimuskulut. Tarkista korjausehdot verkkosivuiltamme. Teknikmagasinet ei ole vastuussa takuuhuoltoon jätettyjen tuotteiden sisältämästä datasta. Varmuuskopioiden ottaminen laitteiden sisältämistä tärkeistä tiedoista on asiakkaan vastuulla. Teknikmagasinet ei myöskään vastaa menetetyn datan tai takuuhuoltoajan mahdollisesti asiakkaalle aiheuttamista liiketoiminnallisista tappioista/kuluista.

Mikäli haluat palauttaa myymälästä ostamasi tuotteen takuuhuoltoon, ota yhteyttä myymälään ostokuitin/laskun kera. Mikäli asut kaukana myymälöistämme tai olet ostanut tuotteen verkkokaupastamme, ota yhteyttä asiakaspalveluumme, josta saat palautusta koskevat tarkemmat ohjeet. Ilmoita viestissäsi tuotenumero, tuotteen nimi, ostopäivämäärä, kuittinumero, viankuvaus sekä henkilö- ja yhteystietosi.

Mikäli sinulla on yleisiä kysymyksiä takuuasioista, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Muistathan, että sinun tulee aina esittää ostokuitti/lasku takuuasioiden yhteydessä.


Hinnat

Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron. Verkkokaupassamme voit myös valita haluatko nähdä hinnat ilman arvonlisäveroa.

Osalla tuotteista on eri hinnat verkkokaupassa ja myymälöissä. Näissä tapauksissa verkko- ja myymälähinnat on mainittu erikseen kullakin tuotesivulla.

Pidätämme oikeuden muuttaa kuvastossamme ja verkkosivuillamme olevia hintoja muutoinkin kuin valuuttakurssimuutoksista johtuen.


Ikärajat

Verkkokaupassamme voivat asioida yritykset sekä kaikki 18 vuotta täyttäneet yksityishenkilöt. Alaikäisiltä vaaditaan huoltajan suostumus.

Osalla tuotteistamme on tämän lisäksi 14, 15 tai 18 vuoden ostoikäraja. Kyseiset tuotteet on selkeästi merkitty sekä verkkokaupassamme että tuotekuvastossamme. Kyseisiä tuotteita ostaessasi tulee sinun pystyä todistamaan ikäsi voimassa olevalla henkilöllisyystodistuksella.  


Toimitusaika

Mikäli tuotteita on varastossa, on verkkokauppatilausten normaali toimitusaika 3-5 työpäivää.

Myöhästymistapauksissa voit peruuttaa tilauksesi, mikäli et hyväksy uuttaa toimitusaikaa tai jollemme ole ilmoittaneet viivästymisestä.


Korvaavat tuotteet

Kehitämme ja parannamme tuotevalikoimaamme jatkuvasti. Mikäli tilaamasi tuote on loppu varastostamme, lähetämme sinulle korvaavan samanhintaisen tuotteen tilalle. Voit halutessasi palauttaa korvaavan tuotteen ilman lisäkustannuksia.


Maksutavat

Kortti
Myymälöissämme ja verkkokaupassamme voit maksaa suomalaisen pankin myöntämällä VISA- tai Mastercard-kortilla sekä American Express -kortilla. 

Verkkokaupassamme suoritetut kortti- ja verkkopankkimaksut hoitaa yhteistyökumppanimme Klarna. Teknikmagasinet ei käsittele mitään korttitietoja, vaan kaikki tapahtuu Klarnan ja pankkisi välillä salattua yhteyttä käyttäen. Lue täältä lisää Klarnan ostoehdoista.

Myymälöissä tehtyjen korttiostosten sekä yrityskortilla tehtyjen verkko-ostosten maksuliikenteestä huolehtii Nets.

Verkkopankki
Voit maksaa verkkokaupassamme tekemäsi ostokset myös Nordean, Osuuspankin, Danske Bankin, Säästöpankkien,  Aktian sekä S-Pankin verkkopankilla.

Ennakkomaksu
Mikäli haluat maksaa tuotteet ennakkoon pankkitilillemme tilisiirron kautta, pyydämme sinua ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Osamaksu
Tarjoamme yhteistyössä Klarnan kanssa osamaksuvaihtoja 3 kuukaudesta aina 36 kuukauteen koskien kaikkia yli 100 euron ostoksia. Valitset itse kuukausittaisen maksueräsi suuruuden (vähintään 1/24 kokonaissummasta). Osamaksuhakemus tehdään ostotapahtuman yhteydessä. Mikäli hakemustasi ei jostain syystä hyväksyttäisi, voit aina käyttää tarjolla olevia muita maksutapoja.
Osamaksu on tarjolla ainoastaan yksityishenkilöille.

Maksuaika

Korko

Avausmaksu

Kuukausimaksu

3 kuukautta

0%

9,90 EUR

3,95 EUR

6 kuukautta

0%

29,95 EUR

3,95  EUR

12 kuukautta

0%

39,95 EUR

3,95  EUR

24 kuukautta (Klarna Tili)

19,9%

0 EUR

3,95  EUR

36 kuukautta

9,95%

39,95 EUR

3,95  EUR

 

Teknikmagasinet Finland OY:n  ALV-tunnus on FI21874364.


Toimitustavat ja -kulut

Yksittäisen tilauksen toimituskulut ovat samat paketin koosta riippumatta. Yli 100 euron ostoksille tarjoamme ilmaisen toimituksen.

Matkahuollon paketti
Verkkokaupastamme kortilla, verkkopankilla tai Klarnalla ostettujen tuotteiden toimituskulut on 4,90 € (maks. 20 kg). Mikäli tilavuuspaino ylittää 20 kg, on ylittävän osan lisäkustannus 1 €/kg.

Mikäli haluat tehdä tilauksen Suomen ulkopuolelle toiseen EU-maahan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme numerossa 0201-580 500 tai sähköpostilla osoitteeseen asiakaspalvelu@teknikmagasinet.com

Emme toimita Ahvenanmaalle.

TM Collect
Voit myös varata tuotteen ja noutaa sen myymälästä. Täältä voit lukea lisää palvelusta


Toimitusvahvistus

Kun tilauksesi on pakattu valmiiksi, lähetämme tilauksen yhteydessä antamaasi sähköpostiosoitteeseen seurantatunnuksen, jolla voit seurata paketin matkaa osoitteessa www.matkahuolto.fi.


Tilausvahvistus

Kun tilauksesi on hyväksytty, saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen. Huomioi, että tilauksesi sisältö saattaa muuttua tilauksen käsittelyn yhteydessä mm. muuttuneista varastosaldoista johtuen. Ilmoitamme aina tehdyistä muutoksista asiakkaalle ja pyydämme tämän hyväksynnän niille.


Kuljetusvastuu

Me kannamme sinun puolestasi vastuun lähetykseen liittyvistä riskeistä. Mikäli huomaat jo noutaessa pakettiasi sen kärsineen vauriota, ilmoita asiasta suoraan sen noutopisteeseen. Mikäli huomaat vian myöhemmin, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ohjeiden ja lisätietojen saamiseksi.


Noutamattomat paketit

Mikäli tilaaja ei nouda tilaamaansa tuotetta Matkahuollon noutopisteestä, lähetetään se automaattisesti takaisin lähettäjälle. Tällaisessa tilanteessa kyseiselle asiakkaalle ei toimiteta uusia tilauksia, ennen kuin hän on maksanut meille 25 euron palautusmaksun. 


Palautusoikeus

Sovellamme verkkokaupassamme ja myymälöissämme 30 päivän palautusoikeutta.

Palautuksen ehtona on että:

* Tuote on käyttämätön ja ehjä.

* Tuote on alkuperäisessä myyntipakkauksessaan ja että pakkaus on vahingoittumaton.

* Ostajalla on esittää tuotteen ostokuitti tai lasku palautuksen yhteydessä.

Akkujen/paristojen, ohjelmistojen, tallennusmedioiden, hygieniatuotteiden, taulutietokoneiden (tablettien) sekä matkapuhelimien palautusoikeus edellyttää avaamatonta pakkausta ja ehjää sinettiä. Hygieniatuotteiksi lasketaan myös esimerkiksi in ear -nappikuulokkeet.

Kytkykaupalla ostetuilla tuotteilla ei ole lainkaan palautusoikeutta. Verkkokaupastamme ja Suomen myymälöistämme ostetut tuotteet voidaan palauttaa mihin tahansa Suomen myymälöistämme. Palautuskysymyksissä lisätietoa saa asiakaspalvelustamme.


Virhevastuu

Kuluttajaviraston mukaan: "Virhevastuuta koskevat säännökset on määritelty kuluttajansuojalain 5 luvussa ja niitä sovelletaan silloin, jos tuotteella ei ole takuuta tai takuuaika on päättynyt. Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty aikarajaa, vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Takuu sen sijaan on myyjän, valmistajan tai maahantuojan ostajalle antama vapaaehtoinen lisäetu. Takuunantaja vastaa siitä, että tuote toimii määräajan.

Lue lisää www.kuluttajavirasto.fi


Huoltoehdot

Huoltoaika

Korjattavien tuotteiden huoltoaika on normaalisti 1-4 viikkoa tuotteesta ja kyseisen huoltopalvelun työtilanteesta riippuen.

Vianetsintäkustannus

Jos huoltopalvelu toteaa, että vian korjaus ei kuulu takuun piiriin, tehdään asiakkaalle normaalisti huoltokustannusehdotus. Mikäli asiakas haluaa tuotteen takaisin ilman huoltoa, veloitetaan häneltä vianetsintäkustannus toimitus- ja käsittelykustannuksien kattamiseksi.

Mikäli huoltopalvelu toteaa tuotteen virheettömäksi, veloitetaan asiakkaalta vianetsintäkustannus toimitus- ja käsittelykustannuksien kattamiseksi. Mikäli huollosta palautettuja tuotteita (huollettuja, ei-huollettuja, virheettömiä) ei noudeta ilmoitetun ajan puitteissa postiasiamieheltä, pidätämme oikeuden laskuttaa asiakkaalta toimituskustannukset.

Vianetsintäkustannus on 30-60 € tuotteesta riippuen.

Laitteeseen tallennetut tiedot

Teknikmagasinet ei vastaa takuu- ja huoltotapahtumien yhteydessä mahdollisesti tapahtuvista laitteeseen talletettujen tietojen katoamisesta tai vioittumisesta, vaan tietojen mahdollinen varmuuskopiointi on asiakkaan vastuulla. Esimerkkejä kyseisistä tuotteista ovat muistikortit, kovalevyt, matkapuhelimet, tietokoneet, MP3-soittimet ja sanelukoneet.

Huoltotoimenpiteen takuuaika

Itse huoltotoimenpiteellä on 3 kuukauden takuu, mikä ei kuitenkaan vaikuta itse laitteen mahdolliseen takuuaikaan, mikäli sitä on jäljellä yli kolme kuukautta.

Teknikmagasinet vastaa huoltoon jätetystä tuotteesta kolme kuukautta sen jälkeen, kun asiakas on saanut mahdollisen huoltokustannusehdotuksen tai vastausta vaativan kysymyksen/kysymyksiä tuotteen huoltoon liittyen.


Tilaustuotteet

Tilaustuotteita pidetään varastossa ainoastaan verkkokaupassamme mutta niitä voidaan tilata myös myymälöihimme ilman erillistä kustannusta. Ota yhteyttä myymäläämme lisätietojen saamiseksi.


Yritysostokset

Mahdollisuus yritysostoksiin on vähintään kaksi vuotta toimineilla osakeyhtiöillä, jotka osoittavat voitollista tulosta ja jotka eivät omaa maksuhäiriötä (tavanomainen luottotietotarkistus suoritetaan).

Laskuun lisätään 9,5 € käsittelykulut.

Kaupungit ja kunnat hyväksytään asiakkaiksi automaattisesti.Toimituskustannukset määräytyvät toimittajan listahinnaston ja valitun toimitustavan perusteella.


Toimitus toiseen EU-maahan ja Ahvenanmaalle

Mikäli haluat tilata tuotteita toiseen EU-maahan, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Näissä tapauksissa lähetämme tilaajalle etukäteen maksettavan laskun. Tuotteet toimitetaan, kun maksettu lasku näkyy tilillämme. Toimituskustannukset määräytyvät toimittajan listahinnaston mukaan.

Meillä ei tällä hetkellä ole mahdollisuutta toimittaa Ahvenanmaalle.


Henkilötietojen käsittely

Teknikmagasinet tallentaa ja vastaa asiakkaidensa henkilötiedoista voimassa olevien henkilötietolakien ja säädösten mukaisesti. Tietoja käytetään vain yrityksen sisällä eikä niitä luovuteta edelleen kolmansille osapuolille. Tietoja voidaan käyttää omaan markkinointiimme esimerkiksi tarjousten lähettämisen muodossa. Emme koskaan käytä asiakkaiden sähköpostiosoitetta uutiskirjeiden lähettämiseen ilman suostumusta. Verkkokauppa-asiakkaidemme tiedot on suojattu 256-bittisellä SSL-salauksella (AES/RSA). Tallennamme ainoastaan tilauksiin ja laskutukseen liittyviä tietoja (osoite, puhelinnumero, sähköpostiosoite jne.). Asiakkaalla on oikeus saada pyytää itselleen häntä koskevat tallennetut tiedot. Mikäli tiedot ovat virheellisiä tai puutteellisia, voi asiakas myös pyytää niiden korjaamista tai poistamista.


Evästeet

Perehdy täällä tarkemmin evästeiden käyttöön verkkosivustollamme.


Paino- ja hintavirheet

Pidätämme oikeuden jälkikäteen korjata ja muuttaa kuvastossamme, verkkosivuillamme, käyttöohjeissamme sekä muissa julkaisuissamme mahdollisesti esiintyviä hintoja, kuvia ja tuotetekstejä koskevia painovirheitä.


Riitatilanteet

Riitatilanteissa Teknikmagasinet noudattaa Kuluttajariitalautakunnan päätöksiä. Lue lisää riitatilanteiden ratkaisusta EU-alueella täältä.

 

 

on lisätty ostoskoriin
ilmaisiin toimituskuluihin Ilman toimituskuluja

Kassalle

on lisätty ostoskoriin
ilmaisiin toimituskuluihin Ilman toimituskuluja